Bij de Vereniging Woekerpolis.nl is het af en toe spitsuur. Telefoons staan roodgloeiend. Een team van medewerkers verwerkt een niet aflatende stroom aan e-mails. Hoog tijd om aan collega van de ledenservice een aantal vragen voor te leggen.
Wat doet de vereniging precies?
De vereniging voert collectieve procedures tegen verzekeraars om een betere compensatieregeling voor haar leden af te dwingen. Alle verzekeraars komen aan de beurt. Er lopen inmiddels 5 procedures; met nummer 6 zijn we in gesprek. Tegen de andere verzekeraars zijn procedures in voorbereiding.
Waarom zijn nog niet alle verzekeraars aangepakt?
Een procedure starten doe je niet zo maar. Eerst sporen we alle gebreken van de woekerpolissen op. Daarvoor hebben wij een team van specialisten die duizenden polissen doorrekenen en uitpluizen. Pas daarna kan de dagvaarding worden opgesteld. Die beslaat gemiddeld zo’n 500 bladzijden. Je begrijpt dat daar heel veel tijd in gaat zitten.
Wat voor vragen stellen de leden?
Gisteren kreeg ik de volgende e-mail binnen. Die illustreert goed waar het om gaat.
“Na het heel lang te hebben uitgesteld heb ik gisteren mijn beleggingsverzekering onder de loep genomen. Wat ik al vreesde is zo: ik heb een woekerpolis en het is nog erger dan ik dacht. Als ik het goed heb uitgerekend heb ik de afgelopen zestien jaar zo’n € 24.000,- aan premie betaald terwijl de waarde van mijn polis op 31 december maar € 19.421,39 bedroeg. Gelukkig heb ik wel een compensatie gekregen: maar liefst € 421,50. Hoe durven ze. Ik wil me graag aanmelden bij jullie, maar vraag me af wat jullie precies voor mij kunnen doen?”
Wij leggen dan uit dat je na je aanmelding toegang krijgt tot een digitaal dossier. Daarin kun je je woekerpolis registreren. Vanaf dat moment doe je als lid automatisch mee met de collectieve procedures. Het is dus eigenlijk zo geregeld.
Wat kost het?
Deelname aan de woekerpolisclaim is op basis van no cure no pay. Aanmelden is gratis. Bij succes geldt er een bijdrage van 10%. Als er geen resultaat wordt behaald, dan betaal je niets. Met ruim 140.000 leden is onze vereniging veruit de grootste actieve partij in Nederland die opkomt voor gedupeerden met een woekerpolis.
Website: www.woekerpolis.nl
Ik ben al aangesloten bij consumentenclaim en kan elk moment een schikking van aegon verwachten.Consumentenclaim eist 20% van het schikkingsbedrag wat ik vrij hoog vind,ik weet niet wat ik moet doen,kunt U mij advies geven.Het totaal ingelegde bedrag is 5455 euro.
Beste N.A. Hagenaar,
Naar aanleiding van uw bericht kunnen wij u meegeven dat in de Sprintplan schikking met Aegon is opgenomen dat Aegon het percentage voor haar rekening zal nemen. U hoeft ons dus niet nog apart een percentage te betalen. Mocht u hier nog vragen over hebben, laat het ons gerust weten. U kunt ons bereiken op het gratis telefoonnummer 0800-0010 of per e-mail op vragen@consumentenclaim.nl.
Met vriendelijke groet,
ConsumentenClaim